Na HLAVNÍ STRANĚ najdete vždy aktuální články řazeny dle data zveřejnění. U každého článku je v „ kostičce “ uvedeno do jakého oboru daný článek zapadá. Obory jsou pak řazeny vlevo.V INZERCI jsem pro vás připravili možnost zveřejnění vlastních. inzerátů vč. prezentací akcí pro psy. Inzerce je samozřejmě zdarma.FÓRUM je tu pro vás na pokec.VÝCHOVA a VÝCVIK  je pro vás možností zapojit se do našich speciálních výchovných a výcvikových programů.SLUŽBY PRO PSY

Vítej Host
Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.
Nedostal jsi svůj aktivační email?

Uživatelé Online
49 Hostů, 0 Uživatelů

Partneři

Veterinární klinika Delta

Autoři
Pokud máte chuť a chcete se zapojit do našeho redakčního týmu, napište nám.

Vstup pro autory

téma

Beagletrekking aneb Pojizeřím za sluncem

Vydáno dne 15. 10. 2009 (1478 přečtení)

V termínu 2. - 4.10.2009 se v Semilech konal Beagletrekking aneb Pojizeřím za slunce. Tam jsme samozřejmě nemohly chybět. Jelikož jsme pouze fanoušci dogtrekkingu, hodně jsme se s Nikitou těšily na naší premiéru. Taková premiéra přímo na bíglím závodě, prostě nemůže mít chybu. Aktivně jsme se přihlásily cca 2 hod. před uzávěrkou a už nám nezbývalo než se jen těšit. A že jsme se těšily. .....

Reklama

2.10.2009 po 19. hodině jsme dorazily na místo. Všude samé flekaté tváře a spousty dalších. Druhý den v 8.00 hod. jsme byli všichni nastoupeni, div ne v pozoru na startovní čáře. Teprve v tento okamžik bylo vidět, že nás je opravdu „jak psů“. Zahlédla jsem, šeltie, zlatého retrívra, čivavy, ESP, křížence, choďáky, zkrátka snad všechna plemena i neplemena. Jelikož jsme v tomto sportu úplná batolata, rozhodly jsme se jít pouze vycházku, a to 25km. Měly jsme na to samozřejmě výbornou společnost Barushky s Ferdou a Enidky s Jimmem.

Vyráželi jsme po 9. hodině a jako správní výletníci jsme si hned po startu běželi koupit občerstvení na cestu. Vyrazili jsme ze Semil přes Bítouchov, Podspálov směrem na Železný Brod. Cesta vedla Riegrovou stezkou téměř po břehu Jizery. Byla to opravdu nádhera. Slunce bylo ještě nízko na obloze a se začínajícím podzimem se listí začínalo barvit do zlatova. Lepší čas a místo jsme si v tu chvíli nemohly přát. Nikita, Ferda a Jimm si cestu náramně užívali a táhli jak ostřílení dogtrekkaři. Paničky, fotily, povídaly a kochaly se nádhernou krajinou. Jakmile jsme opustili les nastala ta méně příjemná část cesty po silnici.

Když jsme dorazili do Železného Brodu, už jsme se těšili na nějaké to občerstvení. Nožky začínaly být po chůzi po silnici unavené. Navštívili jsme na krátký odpočinek v Restauraci u Zvonice. Po 20 minutách pokračovali směr Závodí, Líšný, Závrší. Měli jsme za sebou asi 9km a mě se vrátila stará známá bolest kolene. Pořád jsem zvažovala, jestli nesednout na vlak. Pokoušela jsem se to „rozchodit“ a utěšovalo mě, že cesta je stále do kopce, kdy koleno bolí méně. Pokračovali jsme tedy na Líšný.

V Líšném jsme trošku bloudili, ale místní „domorodec“ ochotně poradil. Což nám přišlo opravdu podezřelé, ale nakonec jsme uvěřili a vydali se správnou cestou. Po nějaké té hodince se před námi otevřel náherný výhled na Suché skály. Okamžitě jsme přidali do kroku a těšili se jak si tu nádheru prohlédneme z blízka. Minuli jsme zastávku Prosíčka a vydali se dle ukazatele na Suché skály. Bohužel i na Suchých skalách jsme pravděpodobně, záhadným způsobem, bloudili. Zato jsme však udělali spoustu nádherných fotek. Myslím že výhledu ze Suchých skal se nic na naší procházce nevyrovnalo. Pro mě osobně bylo nejhorší ze Suchých skal cesta dolu. Koleno se nenechalo přemluvit a tak jsem neustále vymýšlela způsob jak ho přelstít, aby po cestě z kopce nebolelo. Dorazili jsme do Koberov, kde jsme se divili nad rozcestníky. Vůbec nám totiž neodpovídal počet km podle mapy a popisu cesty, který jsme dostaly na začátku trekku. Barushka se šla jen informativně podívat na jízdní řád autobusu. Zjistila, ale že další spoj do Semil jede až v pondělí po 13. hodině a bylo tak rozhodnuto, že pokračujeme dál. Šli jsme tedy směrem na Hamštejnské hřebeny. Z Hamštejna jsme pokračovali na Závrší, Kozákov a Komárov. V Kozákově jsme z posledních sil došli až k rozhledně a padla tma. Byli jsme na cestě již nějakých 10 hodin což na 25km vycházku bylo opravdu divné. Pořád jsme si lámali hlavu jak je to možné, že přece jen jdeme poměrně rychle, bez zbytečných přestávek. Korunu tomu všemu nasadily spoluzávodnice, které jsme na Kozákově potkali. Vyrážely zhruba půl hodiny po nás akorát s tím rozdílem, že šly 40km dogtrekking. Po malé siestičce a nakoupení teméř zmrzlé kofoly v místní hospodě, jsme pokračovali v chůzi směr Komárov a Semily. Všichni jsme byli už zmrzlí a vyčerpaní. Psi to však brali daleko statečněji než my. Vytrvale tahali do kopce i z kopce :o).

Poslední úsek byl pustým lesem, za tmy a s nutnou baterkou. Nikdo jsme neviděl na krok, natož na turistické ukazatele. Lezli jsme blátem, mezi kameny i po silnici. Všichni jsme šli doslova na „autopilota“ a setrvačně dávali jednu nohu před druhou. Zbývalo nám ujít asi 1km a spatřili jsme nádherou podívanou. Semily. Jak rádi jsme je všichni viděli. Dodalo nám to energii do posledních kroků. Každý už se viděl v posteli, na hotelu. Jakmile jsme dorazili tak bíglíčci okamžitě zalehli. Byli unavení stejně jak mi, ale o dost statečnější a nedávali to na sobě znát. Brzo jsme se k nim ve spánku připojily, protože den byl opravdu náročný. Nevím kolik jsme mohli ujít, ani v podstatě kudy jsme chodili. Měli jsme mapu, na které byly jen některé turistické značky. To jsme samozřejmě zjistily až ke konci cesty. Za statečnost jsme si vysloužily každá 2 tašky dobrůtek pro čtyřnohé účastníky. Měli jsme totiž „rekordní“ čas 11:49-54min za 25km trasu. Myslím, že nás hned tak někdo nepřekoná.

Druhý den jsme se s Barushkou vydali na cestu ku Praze a vzpomínaly jak to bylo vlastně krásný. Jak vlastně i to vyčerpání, bylo hrozně fajn. Člověk si tak nějak vyčistil hlavu a bylo mu dobře. A bíglové? Ti spí ještě dodnes :o).

[Akt. známka: 3,00] 1 2 3 4 5
Jako v škole [1 - nejlepší ... 5 - nejhorší]

( Celý článek | Autor: Ivana Švelchová | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek )

WWW.HafBezObav.CZ © 2004 - 2017 Haf Bez Obav s.r.o.

Novinky
07.11.2017: Seznamovací lekce listopad
Seznamovací lekce na listopad jsou omezeny s ohledem na dostupnost instruktorů. Děkujeme za pochopení.

20.09.2017: Komunikace se psy, osobní setkání s koučem
Pro každý vztah a komunikaci musí být dva, aby si rozuměli. Člověk a zvíře jsou rozdílné bytosti, ať již z pohledu historie či vývoje. Partnerství člověka a zvířete je velmi výjimečný vztah.
Zveme vás tímto na setkání "Komunikace se psy".
Kdy: 10.12.2017
Kde: výcvikový areál HafBO Praha 5 - Stodůlky
Přihlašování ZDE!

19.09.2017: Semináře, přednášky...
Roger Abrantes - "Animal training my way"
Kdy: 24.-25.3.2018
Přihlašování: bude spuštěno...

18.09.2017: Pozvánka na Voříškiádu
Zveme vás na Voříškiádu pod patronací MČ Praha 13, kde HAFBO úzce spolupracuje.
Kdy: 23.9.2017, 14:00. Akce probíhá v rámci volnočasového festivalu Prahy 13.
Informace najdete na stránkách www.praha13.cz!
Budeme se na vás těšit.

17.09.2017: Parkování Stodůlky
Ve Stodůlkách došlo k omezení parkování přímo u cvičiště. Doporučujeme parkovat na zpevněné komunikaci u stožáru nebo u popelnic na tříděný odpad. Pozor na zákaz parkování v zeleni. Alespoň se s pejskem před cvičením projdete. Prosíme, nezapomeňte po svém pejskovi na cestě uklidit, pokud vykoná svoji potřebu. Popelnice na cvičáku máme. V případě, že nutně potřebujete ponechat svoje auto přímo u cvičiště, parkujte podélně s přístupovou cestou tak, aby nedocházelo k omezení průjezdu. V případě konání semináře, přednášek apod., budou informace k parkování aktualizovány.

Jsme na Facebooku

Anketa
Jak přistupujete k odčervení psů?

Odčervuji pravidelně
685  (685 hl.)
Neodčervuji, nosím trus na rozbor
432  (432 hl.)
Odčervuji pravidelně a nosím trus na rozbor
399  (399 hl.)

Počasí od MeteoPress:
Počasí od MeteoPressPočasí od MeteoPressPočasí od MeteoPress

ISSN 1214-9004Administrátor: Peter KONČULARSS
Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS